راهنمای مراحل اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

 

صفر تا صد اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

 

اخذ رتبه پیمانکار و مشاور بر اساس میزان تجربه و مهارت افراد است. به طور کلی شرکت‌هایی که تحت عنوان پیمانکاری مشغول به کار هستند دارای ۵ رتبه می‌باشد. بالاترین و برترین رتبه یا گرید رتبه ۱ و پایین‌ترین نوع گرید ۵ است. در صورتی که رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور از رتبه ۳ تا ۱ است. گرید یا رتبه ۳ پایین‌ترین رتبه و برای شروع کار و گرید ۱ بالاترین و برترین رتبه است. اخذ رتبه‌بندی پیمانکاری و مشاور برای افراد و شرکت‌ها بسیار مهم است.

 

صفر تا صد اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور
صفر تا صد اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

 

چگونگی اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

 

اخذ رتبه پیمانکاری و رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور در کار آن تاثیر زیادی دارد. مسلما شرکت‌هایی با گرید ۱ سودآورتر بوده و اعتبار بیش‌تری دارند. در شرکت‌هایی که با عنوان پیمانکاری اقدام به دریافت گرید می‌کنند. اخذ رتبه پیمانکاری با تخصص‌های زیر است:

ساختمان، راه و راه‌سازی، صنعت و معدن، تاسیسات شامل تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، کشاورزی، آب، مرمت ابنیه تاریخی، نیرو، ارتباطات، کاوش‌های زمینی از زیر مجموعه رشته عمران خاک و نفت و گاز.

 

رتبه‌بندی شرکت در زمینه مشاور به شرح زیر است:

 

شهرسازی و معماری، راه و راه‌سازی، کشاورزی، مهندسی آب، نفت و گاز، مطالعات آماری، مخابرات و پست، میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، مدیریت، برنامه‌ریزی و اقتصاد، مهندسی انرژی، صنعت، معدن، تخصص‌های مشترک.

 

اخذ رتبه مشاور هر کدام از موارد بالا دارای زیر مجموعه‌هایی است. به عنوان مثال در تخصص معماری و شهرسازی زیرمجموعه‌های شهرسازی، معماری داخلی، طراحی شهری، بناهای ورزشی و آموزشی و بیمارستانی، بناهای مسکونی و اداری و غیره، ترمیم بافت‌های قدیمی شهر وجود دارد.

با توجه به درخواست مورد نظر شما و ارائه مدارک لازم در زمینه‌های بالا برای شما مجوز و صلاحیتی صادر شده و امکان انجام پروژه را ایجاد می‌کند.

اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می‌شود. در واقع اشخاص حقیقی افراد حقیقی هستند  که دارای حداقل مدرک لیسانس بوده در صورتی که مشاورین حقوقی شرکت‌هایی می‌باشند که صلاحیت و شایستگی آن‌ها تایید شده است.

 

شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

 

شرکت‌های پیمانکاری ساختمان، تاسیسات و آب برای انجام پروژه زیر نظر نهادهای دولتی نیازمند به تاییدیه و اخذ رتبه پیمانکاری از جانب این نهادها است. بنابراین هر شرکت پیمانکاری با اخذ گرید پیمانکاری صلاحیت آن تایید شده و پروژه‌هایی به آن‌ها محول می‌گردد. هم‌چنین این قانون در رتبه‌بندی مشاوران نیز وجود دارد. در حقیقت رتبه‌بندی مهندسین مشاور با شرایطی مثل هزینه اخذ رتبه مشاور و مدارک لازم برای این کار صورت می‌گیرد.

اخذ رتبه پیمانکاری و ثبت شرکت در این زمینه نیازمند به مدارک و شرایط خاصی است. مدارک لازم برای رتبه‌بندی شرکت متفاوت است و بستگی به رتبه درخواستی شما دارد. برای شرح شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکاری از رتبه ۵ شروع می‌کنیم.

 

مدارک لازم برای رتبه‌بندی شرکت‌های پیمانکاری با گرید ۵ در سهامی خاص

اساسنامه و اظهارنامه مالیاتی شرکت، روزنامه رسمی جهت تایید تاسیس، اگر تغییراتی صورت گرفته روزنامه تغییرات تاسیس.

 

شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکاری در رتبه ۵ برای شرکت‌هایی با مسئولیت کاری محدود

اساسنامه و تقاضانامه شرکت، شرکت‌نامه، روزنامه رسمی تاییدیه تاسیس، اگر تغییراتی صورت گرفته روزنامه تغییرات تاسیس.

هم‌چنین ارائه مدارکی که محل شرکت را مشخص کرده، کپی شناسنامه و کارت ملی همه‌ی سهامداران شرکت، سربرگ رسمی و خاص برای شرکت مربوطه لازم است  و دو سوم افراد اعضای هیئت مدیره باید دارای حداقل مدرک لیسانس باشند.

 

شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور
شرایط و مدارک اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور

 

مدارک لازم برای رتبه‌بندی شرکت از رتبه ۴ تا ۱

کپی برابر اصل مدارک ثبت شرکت در سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود مثل اساسنامه،روزنامه رسمی و غیره، کپی برابر اصل مدارک اعضای هیئت مدیره، استعلام بیمه، گواهی کارهای انجام شده، آخرین صورت وضعیت مورد تایید از سوی نهادهای اجرایی، کپی صورت‌جلسه نهایی، موافقت‌نامه‌ها، سربرگ شرکت، حداقل مدرک لیسانس مربوط به دو سوم اعضای هیئت مدیره، اظهارنامه مالیاتی شرکت.

برای شرکت باید کد اقتصادی دریافت شود و مدیر عامل باید مدرک لیسانس داشته باشد. هم‌چنین هزینه اخذ رتبه پیمانکاری متفاوت بوده و بر اساس سوابق شرکت تعیین می‌شود.

 

به طور کلی مدارک لازم جهت رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور به شرح زیر است

 

ثبت شرکت با توجه به موضوع مرتبط با فعالیت.

دریافت کد اقتصادی و کارگاهی.

استخدام پرسنل تمام‌وقت.

برای پایه‌های ۱ و ۲ باید تجربه کاری در زمینه مرتبط با فعالیت داشته باشید.

داشتن تعداد افراد مشخص شده به عنوان هیئت مدیره و مدرک تحصیلی لیسانس در زمینه فعالیت شرکت.

داشتن امکانات و تمهیدات لازم به عنوان پشتیبانی.

هزینه رتبه‌بندی شرکت برای اخذ رتبه پیمانکاری و مشاور لازم است. با وجود این گونه از هزینه‌ها رتبه‌بندی شرکت‌ها برای مدیران بسیار سودآور بوده و اعتماد کارفرمایان به گونه شرکت‌ها بیش‌تر است.

 

برگرفته از :https://sabtorotbe.ir/%d8%a7%d8%ae%d8%b0-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c/

درباره ی kanganews